
DADES PERSONALS
ESTRUCTURA MILITAR
BATALLES, HOSPITALS, CAMPS, PRESONS I MOVIMENTS DE RESISTÈNCIA
jul. 1936
des. 1936
gen. 1937
Va obtenir la llicència de pilot militar d'hidroavions el 4 d'agost de 1928 i el 4 de setembre de 1930 la de transport de passatgers
El 1931 va deixar la força aèria amb el rang de segon tinent pilot amb més de mil hores de vol i qualificació per pilotar una dotzena d'avions diferents
En esclatar la guerra a Espanya es presenta amb el centre de reclutament de la Rue Pasteur dirigit per l'escriptor Andrè Malraux. Va ser contractat durant tres mesos com a pilot amb una prima de compromís de 5000 francs, un sou de 3000 francs al mes durant tres mesos i una assegurança de vida de 50.000 francs
Va sortir de la Gare du Nord a les 22.10 hores del 6 d'agost de 1936 amb passaport espanyol a nom de Felipe Matillo Puig, enginyer. L'acompanyaven set pilots més dirigits per l'anarquista francès Jean Guinet. En arribar a Tolosa de Llenguadoc el dia 7, arriben a l'aeroport on els esperen tres avions de Potez amb destinació a l'esquadra "España" organitzada per l'escriptor francès Andrè Malraux. En arribar a Madrid, Matonti es va unir a l'esquadra d'Espanya i va ser destinat a un transbordador entre els aeroports de Tolosa i la República per transferir nous avions i armes que la República espanyola va aconseguir comprar. Després de l'expiració del contracte de tres mesos, va tornar a París, després d'haver sobrevolat onze vegades la frontera pirinenca i reprendre la seva tasca com a representant